Grattis Capio S:t Göran!
Publicerat 2026-05-18

Under den nationella Stramadagen den 12 maj diplomerades Sveriges fyra första antibiotikasmarta sjukhus. Capio S:t Görans sjukhus var ett av dem och de övriga var alla från Region Jönköping; Länssjukhuset Ryhov, Höglandssjukhuset Eksjö och Värnamo sjukhus. Vi på Strama Stockholm önskar Capio S:t Göran ett stort grattis till att ha blivit först ut som antibiotikasmart sjukhus i Region Stockholm. Sjukhuset har under en tid arbetat med kriterierna inom Strama-arbete och vårdhygien och har nu uppnått det som krävs för att kunna kalla sig att antibiotikasmart sjukhus.
Läs mer om diplomeringen och hur man kan bli ett antibiotikasmart sjukhus:
Antibiotikasmarta sjukhus utsedda – Folkhälsomyndigheten »
Bli ett antibiotikasmart sjukhus – Antibiotikasmart Sverige »
Strama Stockholm
Senast ändrad
